Inspectoratul Teritorial de Munca Iași

Începând cu data de 10 aprilie 2023, transmiterea registrului va putea fi efectuată numai pentru fișiere de tip .rvs

generate sau validate prin versiunile 6.0.8/6.0.9 ale aplicației Revisal.

Inspectia Muncii pune la dispozitia angajatorilor aplicatia ReviSal prin intermediul pagii de internet www.inspectiamuncii.ro/reges. Aici gasiti informatii privind modalitatea de instalare si utilizare, inclusiv preluarea datelor din aplicatia anterioara.

Transmiterea on-line a registrului se realizezaza prin intermediul paginii de internet https://reges.inspectiamuncii.ro.

Angajatorii care nu vor apela la prestatori de servicii (resurse umane si registrul salariatilor) vor trebui sa nominalizeze prin decizie scrisa, una sau mai multe persoane care vor completa si transmite registrul general de evidenta al salariatilor (ReviSal).

Nominalizarea scrisa:
  - se va face pentru una sau mai multe persoane care prezinta suficiente garantii in ceea ce priveste masurile de securitate tehnica si organizatorice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  - va cuprinde obligatia respectarii de catre aceste persoane a obligatiei de a actiona doar in baza instructiunilor primite de la angajator;
  - va cuprinde obligatia de a aplica masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei forme de prelucrare ilegala;
  - nominalizarea nu se depune la inspectoratul de munca, se va pastra la angajator si va fi prezentata inspectorilor de munca in cazul unui control.

Angajatorii care vor contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului general de evidenta al salariatilor vor încheia în formă scrisă contracte de prestări servicii cu prestatori, care își desfaşoară activitatea în condițiile prevederilor legale în vigoare.
Contractele încheiate în formă scrisă vor cuprinde:
- interdicția subcontractării, serviciilor de completare și transmitere a registrului încredințate de angajator;
- data intrării în vigoare și a încetării contractului;
- respectarea dispozițiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date:
- obligația prestatorului de a acționa doar în baza instrucțiunilor primite de la angajator/beneficiar;
- obligația prestatorului de a aplica măsurile tehnice și organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei rețele, precum și împotriva oricarei forme de prelucrare ilegală;
- obligația prestatorului de utiliza pentru completarea şi transmiterea registrului doar persoane care prezintă suficiente garanții în ceea ce privește măsurile de securitate tehnică și organizatorice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Angajatorii care vor contracta serviciul de completare și transmitere a registrului general de evidență al salariaților au obligația informarii în scris, a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii, în termen de 3 zile lucrătoare.
Informarea se va face printr-o adresă întocmită de angajator, care va cuprinde:
- denumirea prestatorului de servicii;
- certificatul de înregistrare al prestatorului eliberat de registrul comerțului;
- data de la care s-a contractat serviciul de completare și transmitere a registrului.

Procedura și actele pe care angajatorii sunt obligați să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obtinerea parolei precum și a procedurii privind transmiterea registrului general de evidentă a salariaților în format electronic, sunt stabilite prin Ordinul M.M.F.P.S. nr. 1918/2011.

Prin adresa 0017483/08.08.2011, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ne informeaza ca pentru completarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in baza H.G. nr. 500/2011, nu este necesara inregistrarea ca operator de date cu caracter personal, indiferent daca operatiunea se realizeaza direct de angajator sau de catre un prestator de servicii. Angajatorul in calitate de operator de date cu caracter personal si persoanele nominalizate de acesta sau prestatorii de servicii in calitate de imputerniciti, au celelalte obligaţii stabilite de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Formulare depunere revisal

Depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă sau transmiterea on-line prin intermediul portalului Inspecției Muncii a registrului în format electronic trebuie precedată de salvarea fisierului cu extensia .rvs din aplicatia ReviSal, meniul "Registru", butonul "Generare registru".

A. Formulare necesare pentru depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă

  1. Fisierul cu extensia .rvs salvat după ultima actualizare;
  2. Adresa de înaintare (model doc / model pdf) semnată și ștampilată de către reprezentantul legal.

    La prima depunere mai este necesară:

  3. O copie a certificatului de înmatriculare la Registrul Comertului, a certificatului de înregistrare fiscala.

În cazul modificarii elementelor de identificare ale angajatorului, depunerea ulterioara trebuie însotita de o copie a certificatului de înmatriculare la Registrul Comertului si a certificatului de înregistrare fiscala.

B. Formulare pentru transmiterea on-line

Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face la sediul inspectoratului teritorial de munca în a carui judet îsi are sediul angajatorul, dupa ce a depus cel putin odata registrul electronic la ghiseu, în baza urmatoarelor documente:

  1. Formular obtinere parola (model doc / model pdf) pentru transmiterea on-line;
  2. O copie dupa certificatul de înmatriculare;
  3. O copie a actului de identitate a persoanei împuternicite.

În cazul în care transmiterea on-line pentru versiunea nouă nu functioneaza cu datele contului activate pentru versiunea veche angajatorul va trebui sa faca o prima depunere la ghiseele ITM împreuna cu actele mentionate la punctul A.

Se recomandă solicitarea schimbării parolei odată cu persoana responsabilă cu completarea și transmiterea revisal prin prezentarea documentelor de la punctul B.

Informatii suplimentare gasiti în Ordinul nr. 1918 din 25.07.2011

 

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord