Inspectoratul Teritorial de Munca Iași

Vechimea în muncă stabilită până la data 31.12.2010 se probează cu carnetul de muncă.

Urmare abrogării exprese la data de 01.01.2011 a Decretului nr.96/1976 privind carnetul de muncă, Inspectoratul teritorial de Muncă Iași a completat și certificat carnetele de muncă ale salariaților conform Procedurii aprobate prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei și Protecției Sociale nr.1083/2011( cu datele până la 31.12.2010). Carnetele de muncă au fost completate și certificate pe baza actelor depuse de angajatori până la data de 31.12.2010, iar în temeiul art.2 din Ordinul nr.1083/2011, au fost predate angajatorilor sau titularilor.

Carnetele de muncă care nu au putut fi predate angajatorilor sau titularilor acestora se află în păstrarea Inspectoratului. Facem precizarea că în evidența Inspectoratului Teritorial de Muncă Iași au fost numai carnetele de muncă ale salariaților angajați în sectorul privat, la angajatori cu sediul social în județul Iași, care aveau obligația înregistrării în evidența inspectoratului conform legislației speciale(Decretul-Lege nr.54/1990, Legea nr.83/1995, Legea nr.130/1999).

ITM Iași eliberează adeverințe de vechime pentru persoanele care nu au avut carnet de muncă/ sau carnet de muncă pierdut/ sau perioade necertificate în carnetul de muncă și care au lucrat anterior datei de 31.12.2010 la angajatori cu sediul social în județul Iasi, capital mixt/privat și care s-au înregistrat la ITM Iași după anul 1991(Lege nr.83/1995, Lege nr.130/1999, abrogate în prezent). Pierderea carnetului de muncă se publică în Monitorul Oficial.

După data 01.01.2011, la încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care sa ateste activitatea desfașurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru.

  • La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.( H.G nr.905/2017)
  • Referitor la extras din registru, în situaţia în care angajatorul se află în imposibilitatea de a elibera un extras din registru, salariatul/fostul salariat poate solicita ITM eliberarea unui extras din registru din care să rezulte activitatea desfăşurată la acesta, în calitate de salariat. ITM în cauză eliberează documentul, în baza registrului electronic transmis de angajator, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
  • Extrasul din registru generat la acest moment din aplicația informatică - registrul general de evidență al salariaților, nu este document ce atestă vechimea în muncă.

În cazul încetării existenţei angajatorului, există obligaţia deţinătorilor de documente sau a succesorilor în drepturi ai acestora, de a elibera adeverinţe pe baza documentelor pe care le deţin, dacă acestea se referă la drepturi care îl privesc pe solicitant (art. 29 alin. (1) din Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale).

Carnetele de muncă se predau titularilor sau împuterniciților acestora (împuterniciți cu procura specială acordată în acest sens de titular).

ITM Iași nu deține în arhivă documente necesare eliberării adeverințelor de vechime pentru perioade lucrate la unitățile de stat sau de la instituții bugetare sau autorități publice indiferent de perioadă.

Lista societăților a căror arhivă se află depozitată la Price Banks SRL

 

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord