Accesul la informații de interes public
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
- Normele Metodologice de aplicare H.G. nr. 123/2002
Art. 1
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Persoana responsabilă la ITM Iași pentru Legea nr. 544/2001
privind liberul acces la informații de interes public
Secară Alina Elena
Telefon: 0232257100 interior 129
e-mail: petitii@itmiasi.ro
Modalitățile de contestare a deciziei
în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
Conform prevederilor art. 21 si 22 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările si completările ulterioare:
„Art. 21
- Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorități ori instituții publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere și atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
- Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamație la conducătorul autorității sau al instituției publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezată.
- Daca după cercetarea administrativă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamației și va conține atât informațiile de interes public solicitate inițial, cât și menționarea sancțiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Art. 22
- În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei raza teritoriala se afla sediul autorității ori al instituției publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
- Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.
- Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
- Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.
- Atât plângerea, cât și apelul se judecă în instanță în procedura de urgență și sunt scutite de taxa de timbru”.
Nume fisier | Marime fisier | Actiune |
---|---|---|
Model reclamatie - refuz comunicare informatii.pdf | 135859 kb | Descarca |
Model reclamatie - refuz comunicare informatii.docx | 16423 kb | Descarca |
Model reclamatie - netransmitere in termen.pdf | 136861 kb | Descarca |
Model reclamatie - netransmitere in termen.docx | 15470 kb | Descarca |
Cerere informatii de interes public.pdf | 273814 kb | Descarca |
Cerere informatii de interes public.docx | 17637 kb | Descarca |