1. Autorizarea functionarii din punct de vedere al
securitatii si sanatatii in munca (HOTARARE nr. 1.425 din 11 octombrie 2006
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr.
319/2006)
ART. 3
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si
pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, angajatorii au
obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al
securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei
activitati.
ART. 4
Nu se
autorizeaza, potrivit prevederilor prezentelor norme
metodologice:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din
punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul
Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea
in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si
persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea
functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile
ulterioare;
b)
persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile
individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare
in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea
activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile
individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile
ulterioare.
ART. 5
Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea
desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in
munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la
sediile secundare sau in afara acestora.
ART. 6
(1) In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si
sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul
teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere,
completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, conform
modelului prevazut in anexa nr.
1.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de
urmatoarele acte:
a) copii de pe actele de
infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere, conform modelului
prezentat in anexa nr. 2, din care rezulta ca
pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare
prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in
munca.
(3) Pentru actele depuse in sustinerea cererii se va
completa opisul prezentat in anexa nr.
1.
ART. 7
In vederea autorizarii din punct de vedere al
securitatii si sanatatii in munca, inspectoratele teritoriale de munca
procedeaza dupa cum urmeaza:
a) inregistreaza cererile de autorizare a functionarii
din punct de vedere al securitatii si sanatatii in
munca;
b) verifica actele depuse in sustinerea acestora, precum
si declaratia pe propria raspundere prevazuta la art.
6;
c) completeaza si emit certificatul constatator, conform modelului
prezentat in anexa nr.
3;
d) asigura evidenta certificatelor constatatoare
eliberate, conform modelului prezentat in anexa nr.
4;
e) asigura arhivarea documentatiei in baza careia s-au
emis certificatele constatatoare.
ART. 8
Termenul de eliberare a certificatului constatator este
de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii
cererii.
ART. 9
Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe
propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru
care au obtinut certificatul.
ART. 10
(1) In cazul in care in cadrul controalelor se constata
incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in
munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv,
poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii sistare a
activitatii in certificatul constatator.
(2) In baza propunerii inspectorului de munca,
inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura
sistarii activitatii prevazuta la alin. (1).
ART. 11
(1) In situatia prevazuta la art. 10, angajatorul poate
relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au
condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea conform art.
6.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), cererea va fi
insotita de certificatul constatator eliberat initial, in
original.
(3) Inspectoratul teritorial de munca va mentiona in
certificatul constatator data reluarii activitatii.
2. Societatile comerciale se autorizeaza conform Legii nr. 359 din 8 septembrie 2004,privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale, intreprinderilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice.
Autorizatia de functionare se obtine de la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Iasi, str. Gandul, nr. 2A, tel: 0232-25 44 00, fax: 0232-27 63 34, email: orcis@is.onrc.ro . Facem precizarea, ca in acest caz, se autorizeaza doar activitatile prevazute in anexa *.
3. Autorizarea pentru detinerea si utilizarea substantelor explozive, in conformitate cu L. 126 / 1995 si a normelor metodologice, se face la sediul I.T.M. Iasi.
Dosarul de autorizare contine:
Cerere tip (Model)
Actul de constituire al societatii
Memoriu tehnic cu precizarea proceselor tehnologice, a tehnologiilor si a mijloacelor de prevenire a accidentelor
Schita spatiului unde sunt depozitate substantele explozive
Lista persoanelor care gestioneaza si utilizeaza substantele explozive, cazierul judiciar si controlul medical psihologic al acestora
Observatie: Dosarul se intocmeste identic in 3 exemplare pentru:
un exemplar I.T.M. Iasi
un exemplar Inspectoratul de Politie Judeteana Iasi
un exemplar la societate